Synpunkter

Vi finns till för dig som bor hos oss och inte tvärtom

För oss på Kavat vård är det viktigt att du som boende eller närstående lämnar synpunkter, klagomål eller ställer frågor. Vi vill alltid bli bättre!

Att arbeta systematiskt med synpunkter och klagomål ger oss en möjlighet att utvecklas och bli bättre. För oss är det viktigt att kommunikationen är rak, möjligheten till att lämna synpunkter är lättillgänglig och att återkopplingen sker omedelbart.  

Synpunkter som boende och anhörig

Vi ser gärna att du vänder dig till din kontaktperson eller verksamhetschefen direkt! 
På varje enhet finns alltid blanketten ”Hjälp oss att bli bättre – synpunkter och klagomål” väl synlig, för att uppmuntra dig som boende, närstående, medarbetare och andra besökare att höra av sig om er upplevelse av vår verksamhet.

Om du är missnöjd med den vård och omsorg vi tillhandahåller, kan du också vända dig till den kommun eller stadsdel, som beviljat biståndet.

Allvarlig skada och avvikelser

Avvikelser som inneburit en allvarlig vårdskada, eller när det har funnits risk för en allvarlig vårdskada ska anmälas till Inspektionen för vård och omsorg, IVO. En sådan anmälan kallas för en Lex Maria-anmälan.
Allvarliga avvikelser som inte rör vården utan omsorgen ska också anmälas till IVO. En sådan anmälan kallas för en Lex Sarah-anmälan. Dessa anmälningar ska vi som vårdgivare göra. 

Du kan lämna ett tips eller formellt klagomål till IVO, som kan komma att ligga till grund för en tillsyn.
Jag är missnöjd med socialtjänsten och LSS | IVO.se

Visselblåsarfunktion

I vår visselblåsarfunktion kan du lämna en rapport om misstanke om allvarliga missförhållanden i våra verksamheter. Rapporteringssystemet hanteras av en oberoende mottagare. 

Varför har Kavat Vård en visselblåsarfunktion?

Vi är måna om att göra rätt och att upprätthålla våra medarbetares, samarbetspartners och allmänhetens förtroende för oss och vår verksamhet. Vi vill därför göra allt vi kan för att upptäcka och hindra eventuella missförhållanden i vår verksamhet så tidigt som möjligt.

Vad är ett visselblåsarfall?

Visselblåsartjänsten ska användas för att rapportera information kring allvarliga missförhållanden som rör organisationens vitala intressen eller individers liv eller hälsa. 

Din rapport kommer vara krypterad och inga IP-adresser kan spåras. Du kan därför känna dig trygg i att dela med dig av din information.

För att ytterligare säkerställa din anonymitet bör du undvika att lämna en anmälan medan du är ansluten till Kavat Vårds wifi-nätverk. Kopiera in texten https://whistle.qnister.com/kavatvard/sv-SE till adressfältet i din webbläsare för att komma till e-tjänsten.

Synpunkter på vår webbplats

Vi arbetar ständigt med att utveckla vår webbplats. Har du åsikter om hur vi kan förbättra din upplevelse på kavatvard.se vill vi att du kontaktar oss.

Dataskyddsombud
Lise-Lotte Henrietta
Epost: liselotte.henretta@kavatvard.se

Webbadministratör
webbadmin@kavatvard.se

Du är alltid välkommen att kontakta oss!

Vi tar hand om det som ligger dig närmast om hjärtat…

Dela

Dela på Facebook
Dela på Twitter
Dela via epost

Intresseanmälan

Är du eller någon du känner intresserad av att flytta till något av våra äldreboenden?

Ring oss på 08-580 047 00 eller fyll i en intresseanmälan, så kontaktar vi dig och svarar på dina frågor. 

Söker du jobb? Klicka här.

Kontaktuppgifter:
Jag söker äldreboende för:
Jag är intresserad av boendet:
Avser inriktning:
Finns det beviljat beslut om särskilt boende?
Hur hörde du talas om Kavat Vård?

Boka visning

Är du eller någon du känner intresserad av att flytta till något av våra äldreboenden?

Varmt välkommen på fysisk eller digital visning av det äldreboende du är intresserad av. Du bestämmer själv när, var och hur?
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på: 08-580 047 00.

Visning av boende:

Kavatvard.se använder nödvändiga kakor (cookies) för att öka din användarvänlighet. Genom fortsatt besök på vår hemsida visar du ditt godkännande. Läs mer om kakor.