Vi på Kavat och alla andra som jobbat med Covid-krisen har under det senaste året ställts inför utmaningar som varit helt nya och där ingen hade alla svar. Aldrig har väl så många känt sig så otillräckliga och allt som pandemin har inneburit och medfört har varit en enorm utmaning.
Hela 98% av våra medarbetare har svarat att de fått tillräcklig information från chef/ledning om hur de ska arbeta under covid-19. Och 90% av medarbetarna anser att Kavat Vård har gjort allt vi kunnat för att skydda både boende och medarbetare från covid-19.
Som kvalitetschef och MAS har jag försökt att tolka, hantera och göra det enorma informationsflöde av rutiner, riktlinjer och nya direktiv som våra myndigheter kommit med begripligt i våra verksamheter. Vi har också i Kavat Vårds ledning lagt stor vikt vid att ge generell information till alla medarbetare löpande under hela pandemin, berättar LiseLotte Henretta.
Som ledning blir jag och mina kollegor i företagsledningen för Kavat Vård oerhört stolta och glada över att läsa detta och tillsammans med våra medarbetare har vi alla gjort vårt allra bästa under de svåraste omständigheterna, avslutar LiseLotte.